Miks vähe inimesi käib trennis.

by Meelika / 04 juuli 2016 / No Comments

Suvel ei tohiks trennist loobuda. Treeningud kestavad aastaringi.

 

Talvel on lihtsam harrastada raskemaid spordialasi ning suvel kergemaid Näiteks teha talvel nädalas kolm suurema ja kaks väiksema intensiivsusega treeningut. Suvel jällegi vastupidi: kolm kergemat ja kaks raskemat trenni. Nii saaks hoida keha terve ja tugevana aasta läbi.

Istuva eluviisiga inimestel tuleb otsida tund 2-3x päevas, et hoida keha toonuses. Kui kehakultuuri harrastajad kaovad soojade ilmade tulles spordiklubidest, siis septembris jõusaali naastes ootab neid oma kehaga raske ja aeganõudev töö, et see jälle trimmi saada. Kõik trenniinimesed proovivad kooli algusest kuni jõuludeni kõvasti trenni teha kuid paraku pühad ajavad jällegi kogu režiimi segamini.

Kui nii talitada, saaksid naised, kes soovivad head vormi ja trimmis ihu, ning mehed, kes ihkavad lihaseid ja jõudu arendada, sügisel kohe vormi arendama hakata, selle asemel et lihasmassi tagasisaamisega kolm kuud vaeva näha. Jällegi uue aasta tulles annavad inimesed endale lubadusi ning on vaja liigkilodest uuesti vabaks saada. Järgneb rügamine jaanuarist aprillini, et soojade ilmadega julgeks riideid vähemaks võtta. Muidugi õnnestub hea vorm paljudel tublidel kätte saada kuid kui lõpetada treeningu tuleb see kõik tagasi. Mõne aja pärast on suure vaevaga saavutatud trimmis keha läinud. Keha muutub pigem pehmeks ja venivaks, sest kätte jõuab pikk suvi koos jaanipäeva ning puhkusega ja sealt tulenevalt jääb trenn tahaplaanile.

Tervisliku toitumise ja eluviiside propageerijad on väitnud, et suvise grillihooaja varjukülg on asjaolu, et kõikvõimalikud vorstikesed, valmis grilllihatooted, jäätised ja magusad karastusjoogid kergitavad suve lõpuks tublisti kehakaalu, mistõttu korrapärast treenimist jätkata on suvisel ajal eriti oluline. Võib öelda, et eriti veel nendel kelle keha on ülejäänud aasta kõvasti trenni teinud.

Püsivalt jõusaalis või rühmatreeningus käijad võiksid iga poole aasta tagant treenimises paarinädalase pausi pidada, näiteks jõulude või jaanipäeva paiku, jälgides siiski, et vaheaeg ei veniks üle kuu.